日々の読書、愛犬たち、翻訳、手芸など


by ars_maki
カレンダー
S M T W T F S
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

さくら、さくら  Cherry Blossoms

d0112879_082963.jpg

これは一昨日の桜です。
We saw these cherry blossoms the day before yesterday.
Looked like almost at its best.

既に満開に近かったので、昨日はもう最高だったかも
しれません。
こちらは、いつもMarlooweとJuneとお散歩に行く団地の
グラウンドです。
It was pretty warm yesterday.
So, they must be in full bloom now.
This is the ground we go to for our walking routine.
It belongs to the city housing complex.

一昨日は幼稚園に行っているお兄ちゃん二人がサッカー・
ボールで遊んでいました。
Marlooweがヘッディングできるようにボールを投げて
もらいました。
本当は、Marlooweのヘッディングをしているところを
写真に撮って載せたいのです。
でも、リードを離すわけに行かないので、中々写真を
撮れずにいます。
The day before yesterday two kindergarten kids were palying
with a soccer ball.
I asked them to throw their ball to Marloowe so that
she could toss them a heading ball.
Wish I could have taken Marloowe's and the kids' photos.
I had to hold the leads and it was just impossible to take
any photos of them.

サッカー・ボールを投げてもらい、ヘッディング出来たMarloowe。
その後では息を切らしていました。
お水も飲みました。
少し座っていました。
Marloowe was happy and content after trying to shoot them
heading balls. She had water. Later She was taking a break,
sitting next to me and June.

Juneちゃんは、お兄ちゃんたちのボール遊びには参加は
せずに、思い出したように、吠えていました。
ボール遊びの後は、静かでした。
June was and is not interested in soccoer balls.
She barked at the kids while Marloowe was palying with
the ball. After we left them, June looked OK.
[PR]
by ars_maki | 2007-03-30 00:08 | 季節